DC - Kredowy Golem

Kredowy Golem

Wstęp

Epizod ten można wykorzystać jako urozmaicenie prowadzonej przez Ciebie, drogi MG, kampanii. Przeznaczony jest dla 3-4 nieco doświadczonych graczy. Istotne jest, aby posiadali magiczną broń (umagicznienie +1), gdyż bez niej mogą nie poradzić sobie z czekającymi nań niebezpieczeństwami.

Meldrop

Meldrop to nazwa kopalni kredy i kilku okolicznych domów należących do starej rodziny Redbeardów z Hon Rull. Od kilkunastu lat kopalnia jest wynajmnowana przez kilkunastu krasnoludów, wydobywających tam biały minerał, który następnie eksportują do Osten Ard. Od paru dni żaden z nich nie postawił nogi w szybach kopalni.

Opowieść przy kuflu piwa

Gracze przybywają do Meldrop zupełnie przypadkiem (lub zostaną tu przysłani przez rodzinę Redbeardów) i zapewne również przypadkiem dowiedzą się o krasnoludzkich kłopotach. Gdy zaczną wypytywać o szczegóły, usłyszą taką historię:

Wszystko zaczęło się dokładnie cztery dni temu. Pamiętam, bo wtedy odprawiliśmy z kwitkiem jakiegoś podejrzanego starca, który chciał od nas kupić całą kopalnię. Do wieczora wszystko było w porządku, ale gdy tylko zaszło słońce... Wiecie, nie należymy do trwożliwego plemienia, ale kiedy nasza broń odbijała się od tego stwora niemal go nie raniąc... Po prostu musieliśmy się wycofać. Stwór. Cały biały, wysoki jak trzech krasnoludów. Tak, myślę, że to jakiś golem. Na razie siedzimy tu i czekamy. Naprawdę nie wiemy, co robić.

Jeżeli gracze zechcą pomóc krasnoludom, ci udzielą im wszelkich wskazówek, zaopatrzą w prowiant i pochodnie oraz mapę kopalni.

Kopalnia

Zależnie od siły drużyny, można wprowadzić w kopalni rozmaite niespodzianki, które czekają na nieuważnych graczy, np.: zawalony korytarz, jaskinia pełna nietoperzy, spotkanie półprzezroczystej postaci, która znika w ścianie.

Mapa kopalni:

Gracze już po kilku przebytych metrach zauważą, jak bardzo kopalnia kredy różni się od innych kopalni, z którymi być może mieli do czynienia. Nie panuje tu wszechobecny mrok, lecz jasne ściany odbijają światła umieszczonych we wnękach pochodni.

Jeżeli gracze wejdą do kopalni w dzień czeka ich nawet kilkugodzinne błądzenie po korytarzach w poszukiwaniu golema. Stwór znajduje się w jednej z najdalej położonych od wejścia komnat. Zdaje się on pilnować leżącego obok ciała starszego człowieka (nie wie, że czarodziej, który go stworzył, nie żyje).

W nocy zadaniem golema jest atakowanie wszelkich żywych stworzeń znajdujących się w kopalni. Bardzo prawdopodobne jest, że rzuci się na graczy tuż po ich wejściu do kopalni.

Kredowy golem
Ilość Trak0 KP Atak PD
1 15 4 36 2x pięść: k6+2 960
Uwagi: Broń +1 lub lepsza by trafić.

Epilog

Staruszek, którego znajdą gracze to prawdopodobnie mag, który stworzył golema, a następnie zginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Przy sobie ma tylko drewniany kostur, który kurczowo trzyma w dłoniach. Graczom raczej nie uda się dowiedzieć o nim nic więcej. Nagrodę, którą otrzymają od krasnoludów, drogi MG, ustal sam.

Daniel "Galadhil" Mazurkiewicz

Nie można się połączyć