DC - Dodatki do Al-Qadimu

Al-Qadim - spis dodatków

Konia z rzędem temu, kto by zliczył wszystkie wydane przez TSR dodatki do wykreowanych przez tą firmę światów systemu fabularnego AD&D (a później D&D). W obecnym numerze DC postanowiłem przyjrzeć się bliżej dodatkom skierowanym do fanów Al-Qadimu.

    PODRĘCZNIKI PODSTAWOWE (ZESTAWY):

  1. Land of Fate (#1077)

    "Poznaj sułtanów i szejków, spotkaj się z dżinami i olbrzymami..."

    W skład tego 'settingu' wchodzą 2 podręczniki:

    • Adventurer's Guide to Zakhara (128 stron),
    • Fortunes and Fates (64 strony),
    • 3 mapy,
    • 8 luźnych stron z opisem potworów.

    Data Wydania: 1992.

    Pierwszy z podręczników opisuje miasta Zakhary oraz ludzi i bogów zamieszkujących Krainę Przeznaczenia (Land of Fate). Drugi zaś, to pomoc przeznaczona dla Mistrza Gry, opisująca prawa Zakhary a także odkrywająca wiele z jej sekretów. Oczywiście nie zapomniano o opisaniu kilku magicznych przedmiotów oraz niewielkim bestiariuszu.

  2. City of Delights (#1091)

    "Rada Wielkich Kalifów jest tak pełna intryg, jak Wielki Bazar pełen jest czekających przygód."

    Wewnątrz tego 'settingu' znajdują się również 2 podręczniki:

    • Gem of Zakhara (96 stron),
    • Golden Huzuz (96 stron),
    • 2 mapy,
    • 8 luźnych stron z opisem potworów.

    Data Wydania: 1993.

    Zestaw ten bardzo dokładnie przedstawia miasto Huzuz. Mamy więc opis głównych dzielnic, ciekawych miejsc oraz osób, które można tu spotkać. Dodatkowo na czterech kolorowych kartach (formatu A4) zamieszczono słownik zwrotów używanych w świecie Al-Qadim.

    DODATKI:

  1. Arabian Adventures (#2126)

    "Twój latający dywan czeka, by zabrać cię w najmagiczniejszą z podróży."

    Podręcznik ten to zbiór podstawowych wiadomości o świecie Al-Qadim. Jest on niemal niezbędny każdemu, kto chce prowadzić przygody w Kraju Przeznaczenia. Z ciekawszych rzeczy zawiera on zaklęcia dla czarodziei-elementalistów a także wprowadza profesję Shakira czyli czarodzieja posiadającego władzę nad dżinami.

    Ilość stron: 160.

    Data Wydania: 1992.

  2. The Complete Sha'ir's Handbook (#2146)

    "Czarodzieje owi tworzą magię kosztem własnych ciał..."

    Podręcznik jest podzielony na cztery rozdziały. Pierwszy opisuje trzy główne typy czarodziei zamieszkujących Kraj Przeznaczenia: Zaklinacza, Shakira i Elementalistę. W drugim zawarte są informacje o nowych magicznych profesjach: Astrologu, Werkiście, Władcy Ghouli, Szakalu, Tkaczu Iluzji i innych. Trzecia część mówi o powiązaniach "zawodowych" magów, czyli gildiach, natomiast czwarta to spis nowyc zaklęć.

    Ilość stron: 128.

    Data Wydania: 1994.

  3. Monstrous Compendium Al-Qadim Appendix (#2129)

    "Obok świata pełnego piękna i idyllicznych wojaży istnieje świat okrutnych potworów i legendarnych bestii."

    Kompedium to zawiera opis prawie 60 stworzeń z płonącego świata Zakhary. Na uwagę zasługuje zwłaszcza olbrzymia liczba rodzajów dżinów i im podobnych stworów.

    Ilość stron: 32.

    Data Wydania: 1992.

    PRZYGODY:

  1. Golden Voyages (#9366)

    "Który spośród was ośmieli się stawić czoła Wysokim Morzom?"

    Przygody w Złotych Podróżach są inspirowane opowieściami o Singbadzie Żeglarzu. Wszystkie one układają się w mini-kampanię rozgrywającą się na Zatłoczonym Morzu. (32 strony + pięć 16-sto stronicowych dodatków + mapa Zatłoczonego Morza).

    Data Wydania: 1992.

  2. Assassin Mountain (#9431)

    "Ci zabójcy uderzają w ciszy i z ciemności, pewni swego losu i słuszności sprawy."

    Przygody stawiają graczy naprzeciw morderców z Everlasting, jednej z najpotężniejszych i najbardziej wpływowych sekt w Zakharze. Sieć kłamstw zaprowadzi ich do miasta Liham, gdzie w finałowej walce zmierzą się z zabójcami w ich ukrytej twierdzy. W skład przygody wchodzą dwa podręczniki (64 strony i 32 strony) oraz mapa.

    Data Wydania: 1993.

  3. A Dozen And One Adventures (#9432)

    "Kto będzie twym towarzyszem podczas podróży przez Krainę Przeznaczenia?"

    Pierwszy z podręczników (64 strony) składających się na ten zestaw zawiera 13 przygód. Graczom dane będzie odwiedzić tajemnicze Miasto Królów: Muluk, niezwykłą Cytadelę Ognia, czy też spotkać ludzi-ryby z Wielkiego Morza. W drugim podręczniku (32 strony) można znaleźć opis północnych ziem i kilku nowych magicznych przedmiotów.

    Data Wydania: 1993.

  4. Secret of the Lamp (#9433)

    "Poznałem sekrety dżinów: ich magię, ich prawa, ich kraje..."

    W skład tego zestawu wchodzą dwa podręczniki. Pierwszy z nich, zatytułowany "Genie Lore" (64 strony), zawiera ogrom wiedzy zwiazanej z światem dżinów. Drugi podręcznik: "Adventure Book" (32 strony) to 3 przygody zatytułowane: "Głupiec Hazim", "Poprzez Liczby", "W Mosiężnym Mieście".

    Data Wydania: 1993.

  5. Ruined Kingdoms (#9440)

    "Tysiące królestw zostało spalonych, lecz nie zniszczonych. Ich historia trwa nadal, skryta przez dżunglę i czas."

    Pierwszy z zestawu, trzydziesto-dwu stronicowy podręcznik opisuje Zrujnowane Królestwa i ich mroczne tajemnice. Drugi zaś to zbiór dziewięciu przygód, układających się w mini-kampanię, w której gracze odbędą pełną niebezpieczeństw podróż z Dihiliz do Afyal, prosto w objęcia nieznanej dżungli.

    Data Wydania: 1994.

  6. Cities of Bone (#9467)

    "Odkryj przeogromne bogactwo skryte wsród ruin."

    "Adventure Book" (64 strony) tego zestawu zawiera 6 przygód usytuowanych w różnych zakątkach Zakhary. Dopełnieniem jest trzydziestodwu stronicowy podręcznik przeznaczony dla mistrzów gry, opisujący dokładnie lokacje które zwiedzać będą gracze.

    Data Wydania: 1994.

  7. Corsairs of the Great Sea (#9449)

    "Śmiertelnicy? Ba. Co mi po śmiertelnikach? Nie zaprzątam sobie głowy tymi stworzeniami."

    Zestaw ten składa się z dwóch podręczników - Corsair Sourcebook (32 stronicowego opracowania dla MG) oraz Adventures in the Corsairs Domains (64 stronicowego zbioru sześciu przygód).

    Data Wydania: 1994.

  8. Caravans (#9459)

    "Podróż przez niebezpieczną krainę wędrujących piasków i palącej pasji."

    Również i ten zestaw składa się z dwóch podręczników, jednego opisującego kampanię, w której skład wchodzi sześć przygód (64 stronicowy Caravans Adventure Book), drugiego przeznaczonego do wyłącznego użytku Mistrza Gry - 32 stronicowego Campaign Guide.

    Data Wydania: 1994.

  9. Reunion (#9584)

    "Jakimż arcydziełem jest człowiek..."

    Przygoda ta jest o tyle niezwykła, że gracze mogą w niej wcielić się kolejno w postacie: mężczyzny, kobiety i dziecka, których celem będzie uratowanie swego szczepu od zagłady. Podręcznik ten zawiera 32 strony i osiem map.

    Data Wydania: 1998.

    Daniel "Galadhil" Mazurkiewicz

Nie można się połączyć